סל הקניות ריק

מגזין

03 אפריל

אירוס ורטני / נח'לה בישארה – בתקשורת

כתב 

תמונת השער של כתב העת "הרפואה הצבאית" מחודש אוקטובר היא מתוך הספר "אירוס ורטני" שכתב ד"ר נח'לה בישארה. בתמונה מופיע פצוע ירי, מובל על גמל-אמבולנס, מתקבל לבית החולים נצרת.

במלחמת העולם הראשונה הטורקים לקחו בשבי את שתי האחיות הבריטיות שעבדו בבית החולים הסקוטי – אדית ג'ונקוק וג'סי קרופט – והן עבדו כשבויות מלחמה בבית החולים. במהלך המלחמה ג'סעי קרופט חלתה ומתה; הטורקים ערכו לה לוויה צבאית מפוארת.

 

אדית ג'ונקוק עבדה בבית החולים נצרת כשבויה עד הכיבוש הבריטי של ארץ ישראל. לאחר שחרורה, הגישה למשרד המלחמה הבריטי דוח על עבודתה בתקופה זו. הדוח נקרא "דוח ג'ונקוק".

פרופ' ערן דולב כתב מאמר על "דוח ג'ונקוק". המאמר נקרא "מקצועיות, נחישות וחמלה: סיפורה של האחות אדית ג'ונקוק במלחמת העולם הראשונה"; הוא התפרסם בירחון "הרפואה הצבאית" בחודש אוקטובר 2013.

 

איתי בחור - ההוצאה לאור סיפקה תמונות לכתבה, שנלקחו מתוך הספר "אירוס ורטני" של ד"ר נח'לה בישארה. מערכת "הרפואה הצבאית" השתמשה באחת התמונות לשער המגזין.

(ידע כללי: אירוס ורטני הוא מין של אירוס, שאותו גילה ד"ר פקרדוני ורטן, המייסד והמנהל הראשון של בית החולים נצרת. בארץ נקרא "אירוס ורטני" בשם העברי "אירוס הגלבוע".)

 

לדף הספר "אירוס ורטני – סיפורו של בית החולים נצרת / נח'לה בישארה" באתר "איתי בחור – הוצאה לאור" – לחצו כאן

 

אירוס ורטני / נח'לה בישארה – בתקשורת