סל הקניות ריק

מגזין

03 אפריל

בתי חולים פרטיים בארץ ישראל / אבישי גולץ – בתקשורת

כתב 

לאחרונה הספר "בתי חולים פרטיים בארץ ישראל" של פרופ' אבישי גולץ קיבל הרבה יחס בעיתונות ועורר תגובות רבות בציבור...

ב-Ynet התפרסמה כתבה של עדנה אברמסון על הספר יחד עם ראיון עם פרופ' אבישי גולץ. הכתבה, שנקראת "רפואה פרטית נוסח המנדט: בתי"ח של פעם" גררה למעלה מ-100 תגובות ומהן מסתבר שלאנשים רבים יש יחס חם כלפי בית החולים שבו נולדו. ומשום שבעבר 40% מהתינוקות בישראל נולדו בבתי חולים פרטיים, יש היום מאות אלפי מבוגרים שרוצים להיזכר בהם לטובה.

בנוסף, מגזין "דוקטורס אונלי" של ההסתדרות הרפואית בישראל פרסם כתבה בשם "ההיסטוריה של בתי החולים הפרטיים בישראל" ובה פרק מתוך הספר.

תינוקות רבים בארץ נולדו בבתי החולים פרטיים לא משום שפעם היו יותר הורים עשירים, אלא משום שבבתי החולים הממשלתיים ובבתי החולים של הדסה וקופת חולים לא היו מספיק מיטות אשפוז (פעם היו דברים כאלה בארץ...). לכן, גופים אלה שלחו יולדות לעשרות בתי החולים הפרטיים שפעלו בארץ ומימנו להם את הלידה.

היום מעוניינים, להבדיל, להפריט בתי סוהר. למרבה המזל, בתי חולים פרטיים רבים הופעלו על ידי רופאים ערכיים והשירות שניתן בהם היה אנושי ואחראי; הם לא נעשו מסחטות כסף – להיפך, עם עליית מחירי הציוד, הבדיקות והתרופות הם לא הצליחו לשרוד. רובם נסגרו ואחדים נרכשו על ידי קופות חולים או ארגוני בריאות אחרים.

לדף הספר "בתי חולים פרטיים בארץ ישראל / אבישי גולץ" באתר "איתי בחור – הוצאה לאור" – לחצו כאן

 

בתי חולים פרטיים בארץ ישראל / אבישי גולץ – בתקשורת